Peugeot SR1 Hybrid Roadster Concept
W marcu na Genewskim Motor Show Peugeot zaprezentuje niesamowity (jak na tą markę) model koncepcyjny. To hybrydowy SR1 Hybrid Roadster Concept. Jest drugim najbardziej udanym conceptcarem wychodzącym z Francji, zaraz po Citroenie GT. Ale już bardziej przyziemny.

Peugeot SR1 Hybrid Roadster Concept

Właśnie za to kocham prototypy! Ponieważ są odważne i niestonowane prawie niczym. A ten jest po prostu genialny! Wszystko mi się w nim podoba! Jest jak piękna kobieta, która staje się obiektem uwielbienia, i może nawet pożądania. Marzę, żeby został urzeczywistniony! I nie próbujcie go ugrzecznić!

Teraz jestem przekonany święcie, że pieniądze dają szczęście. Gdybym tylko był w posiadaniu odpowiedniej ilości najchętniej przyjmowanych papierków na świecie, kazał bym sobie go wyprodukować w niezmienionej postaci, nie zważając na koszty.

SR1 Hybrid Roadster pozostanie wzorcem, z którego będą czynnie czerpać projektanci koncernu, opracowując kolejne modele.
Pomimo tego, że nie jest pewne czy to auto kiedykolwiek w ogóle trafi do produkcji. Nowe nadchodzące Peugeoty będą jeszcze ostrzej kreślone linie nadwozia. Z tych całkiem niegroźnych obecnie lwiątek będą wyrastać prawdziwie dorodne lwy.

Dwudrzwiowy roadster wyposażony zostanie w stylowy, elegancki dach, z możliwością zdejmowania go w razie potrzeby, czyniąc z samochodu ekskluzywny kabriolet. I choć to tylko efekt komputerowej wizualizacji – dach wygląda jakby uszyty został przez Armaniego. Dla mnie bomba!

SR1 zaprojektowany został w taki sposób, by pomieścić w swojej kabinie pasażerów w kombinacji 2+1. Standardowo przy każdych z dwojga drzwi znajdzie się tradycyjny fotel, a poza tym jedno dodatkowe miejsce umieszczone z tyłu centralnie.
Bardzo liczę na to, że miejsce pracy kierowcy pozostanie ultranowoczesne, tak jak zapowiada to Peugeot na załączonych wizualizacjach. Drugie spojrzenie i możemy zobaczeć, że konsola środkowa ewidentnie jest zorientowana na kierowcę – to kolejny motyw, który skutecznie przyciąga mnie do tego samochodu.

Peugeot SR1 Hybrid Roadster Concept jest maszyną hybrydową korzystającą z technologii HYbrid4. Koncern Peugeota systematycznie będzie wdrażał tą technologię do poszczególnych uruchamianych modeli. Przekonać się do niej będziemy mogli m.in. w modelu 3008, dostępnym od 2011 roku.

Młody francuz dysponował będzie pokaźnym stadem 313 KM – sumą mocy dwóch motorów. Pod przednią maską zamontowany jest turbodoładowny benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra legitymujący się mocą 218 KM. Wspomagać go będzie elektryczny silniczek generujący dodatkowych 95 eko-koni. Spalanie auta utrzyma się na poziomie 4,9 l/100km, natomiast emitować do atmosfery będzie jedynie 119 g. CO2/km. W przypadku jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym, SR1 staje się w pojazdem ZEV (Zero Emission Vehicle), i nie zatruwa powietrza w żadnym stopniu.

Producent wyposażył swoje dzieło w układ kierowniczy ze wszystkimi czterema kołami skrętnymi. Rozwiązanie takie znamy już z Ranault Laguny Coupe. W przypadku jazdy z małymi prędkościami, koła tylne mocno skręcają, ułatwiając znacznie zawracanie. Rozdział mocy silników wysyłany również jest na wszystkie cztery koła.

Mimo, że francuska motoryzacja nie intrygowała mnie wcześniej wogóle, to obecnie zaczyna się na tamtejszej arenie dziać wiele ciekawego, dlatego niecierpliwością czekam na premierę Peugeota SR1 już w marcu.

Zdjęcia: Peugeot
Źródło: www.fast-line.pl